DSKP ASAS 3M (MATEMATIK) TAHUN 1
STANDARD
KANDUNGAN
|
STANDARD
PEMBELAJARAN
|
STANDARAD PRESTASI
|
|
TAHAP PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
|
||
2.1 Nombor 0 dan 10
|
2.1.1 Menyebut nombor
2.1.2 Mengenal simbol nombor
2.1.3 Menamakan nombor
|
1
|
Memberi respon pada perkara berkaitan dengan nombor antara 0 (sifar)
dan 10.
|
2
|
Mengena nombor 0 (sifar) dan 10 dengan menggunakan bahan bantu belajar.
|
||
3
|
Menyebut dan menamakan nombor 0 dan 10
|
||
4
|
Menyebut dan menamakan 0 dan 10 dengan betul
|
||
5
|
Menyebut dan menamakan nombor 0 dan 10 dengan betul pada situsi baharu
dengan betul dan yakin .
|
||
6
|
Menggabungkan pengetahuan dan kemahiran menyebut dan menamakan nombor
0 dan 10 secara kreatif serta boleh dicontohi.
|
||
STANDARD
KANDUNGAN
|
STANDARD
PEMBELAJARAN
|
STANDARAD PRESTASI
|
|
TAHAP PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
|
||
2.2 Membilang nombor 0 hingga 10
|
2.2.2 Membilang objek dalam kumpulan
2.2.2 Menyebut nombor secara tertib menaik
2.2.3 Menyusun nombor secara tertib menaik
2.2.4 Menyebut nombor secara tertib menaik
2.2.5 Menyusun nombor secara tertib menurun
2.2.6 Menyusun rangkaian nombor
|
1
|
Membilang objek secara rawak
|
2
|
Membilang objek dan penyebut nombor 0 hingga 10 dengan menggunakan bahan
bantu mengajar
|
||
3
|
Membilang objek dan menyusun nombor 0 hingga 10 secara tertib menaik
dan menurun.
|
||
4
|
Membilang objek dan menyusun nombor 0 hingga 10 secara tertib menaik
dan menurun dengan cara yang betul
|
||
5
|
Mengaplikasikan pengetahuan dan kemahiran membilang objek dan meyusun
nombor 0 hingga 10 dengan betul dan yakin
|
||
6
|
Menggabungkan pengetahuan dan kemahiran membilang nmbor secara
kreatif serta boleh dicontohi
|
||
STANDARD
KANDUNGAN
|
STANDARD
PEMBELAJARAN
|
STANDARAD PRESTASI
|
|
TAHAP PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
|
||
2.3 Menggunakan nombor dalam kehidupan
|
2.3.1 Menyebut nombor dalam persekitaran
2.3.2 Mebilang objek dalam persekitaran
|
1
|
Memberi respon pada perkara dengan nombor dalam persekitaran
|
2
|
Membilang objek yang terdapat dalam persekitaran
|
||
3
|
Amenggunakan nombor dengan cara menyebut nombor dan membilang objek dalam
persekitaran
|
||
4
|
Membilang objek yang terdapat di persekitaran dengan betul
|
||
5
|
Mengaplikasikan pengetahuan dan kemahiran membilang objek menggunakan
nombor yang betul dengan yakin
|
||
6
|
Menggabungkan pengetahuan dan kemahiran menyebut dan membilang objek
secara kreatif serta boleh dicontohi
|
||
No comments:
Post a Comment