Wednesday, 14 August 2019

DSKP ASAS 3M (MATEMATI ) TAHUN 1

by: Aziqah Syarah binti Ayob Khan


DSKP ASAS 3M (MATEMATIK) TAHUN 1


STANDARD
KANDUNGAN
STANDARD
PEMBELAJARAN
STANDARAD PRESTASI
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN
2.1 Nombor 0 dan 10
2.1.1 Menyebut  nombor

2.1.2 Mengenal simbol nombor

2.1.3 Menamakan nombor

1
Memberi respon pada perkara berkaitan dengan nombor antara 0 (sifar) dan 10.
2
Mengena nombor 0 (sifar) dan 10  dengan menggunakan bahan bantu belajar.
3
Menyebut dan menamakan nombor 0 dan 10
4
Menyebut dan menamakan 0 dan 10 dengan betul
5
Menyebut dan menamakan nombor 0 dan 10 dengan betul pada situsi baharu dengan betul dan yakin .
6
Menggabungkan pengetahuan dan kemahiran menyebut dan menamakan nombor 0 dan 10 secara kreatif serta boleh dicontohi.




STANDARD
KANDUNGAN
STANDARD
PEMBELAJARAN
STANDARAD PRESTASI
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN
2.2 Membilang nombor 0 hingga 10
2.2.2 Membilang objek dalam kumpulan

2.2.2 Menyebut nombor secara tertib menaik

2.2.3 Menyusun nombor secara tertib menaik

2.2.4 Menyebut nombor secara tertib menaik

2.2.5 Menyusun nombor secara tertib menurun

2.2.6 Menyusun rangkaian nombor
1
Membilang objek secara rawak
2
Membilang objek dan penyebut nombor 0 hingga 10 dengan menggunakan bahan bantu mengajar
3
Membilang objek dan menyusun nombor 0 hingga 10 secara tertib menaik dan menurun.
4
Membilang objek dan menyusun nombor 0 hingga 10 secara tertib menaik dan menurun dengan cara yang betul
5
Mengaplikasikan pengetahuan dan kemahiran membilang objek dan meyusun nombor 0 hingga 10 dengan betul dan yakin
6
Menggabungkan pengetahuan dan kemahiran membilang nmbor secara kreatif serta boleh dicontohi






STANDARD
KANDUNGAN
STANDARD
PEMBELAJARAN
STANDARAD PRESTASI
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN
2.3 Menggunakan nombor dalam kehidupan
2.3.1 Menyebut nombor dalam persekitaran

2.3.2 Mebilang objek dalam persekitaran
1
Memberi respon pada perkara dengan nombor dalam persekitaran
2
Membilang objek yang terdapat dalam persekitaran
3
Amenggunakan nombor dengan cara menyebut  nombor dan membilang objek dalam persekitaran
4
Membilang objek yang terdapat di persekitaran dengan betul
5
Mengaplikasikan pengetahuan dan kemahiran membilang objek menggunakan nombor yang betul dengan yakin
6
Menggabungkan pengetahuan dan kemahiran menyebut dan membilang objek secara kreatif serta boleh dicontohi






No comments:

Post a Comment

OPERASI TOLAK

DOKUMEN STANDARD KURIKULUM DAN PENTAKSIRAN Nur Fatihah binti Jawide STANDARD KANDUNGAN STANDARD PEMBELAJARAN ST...